Өскемен қаласы бойынша салық камитетіне қысқаша түсініктеме

Мемелекеттік салық қызыметіне кәзіргі уақытта кіретіндер, біріншіден, Қазахстан Республикасының Қаржы Министірлік жүйесі, екіншіден, үйымдардағы салық камитетінің министірлік жүйесі және салық полициясының департамет жүйесі. Салық камитетінің міндетіне, салық жиыны мен басқа да міндетті төлемдер жатады.
  Қазахстан Республикасының Қаржы Министірі салық қызметінің жалпы жетекші ұйымын басқарады. Шығыс Қазахстан облысы бойынша қалалық және аудандық салық камитеті мемелекеттік мекемеге жатады.
Салық қызметі 169-шы статия бойынша салық кодекс1нде көрсетілген:
1. Өз уақытында бюджетке төлемнің келіп түсуі.
2. Салық заңнамасынның эффектісін білу.
3. Заңды жобаны дайындау, басқа мемелекеттермен салық салу бойынша келісім шарт.
4. Салық төлеушілердің құқы мен міндеттемелерін түсіндіру.
5. Салықты төлеуден бас тарту бойынша құқық бұзушылар анықталады.
Қазахстан Республикасының Конституциясының 35-ші бабында; заңды түрде белгіленген салықтарды және өзге де міндеті төлемдерді төлеу әркімнің борышы, әрі міндеті болып табылады.
« Салық структурасының » түсінігі мемелекеттік салық ұйымының мамандалған жүйесін қамтимыз. Қазахстан республикасының салық қызметі орталық аппараттан түрады. Салық ұйымының мемелекетік кірісі және оның территориялық министірлігі, Қазахстан Республикасының мемелекеттік министірлігінің кірісі және оның территориялық ұйымының салық полициясының комитеті.
Салық қызметінің структурасына Қазахстан Республикасының Мемелекеттік Министірлігінің кірістернің орталық аппараты кіреді, облыс бойынша салық камитеті, қалалық Астана және Алматы аймақтық салық камитеті, аудан бойынша салық камитеті, салық юстициясының бөлімі немесе салық полициясының бөлімшесі аудан бойынша.
Салық қызметінің ұйымы республикалық бюджет қорының шоты бойынша қамтылып отыр.
Салық тексеруi — салық қызметi органдары жүзеге асыратын, Қазақстан Республикасы салық заңдарының орындалуын тексеру. Ұйғарымда көрсетiлген салық қызметi органдарының лауазымды адамдары, Кодекске сәйкес тексеруді жүргізуге тартылатын өзге де адамдар мен салық төлеушi салық тексерулерiне қатысушылар болып табылады.
Салық тексерулерiн салық қызметi органдары ғана жүзеге асырады.
Салық тексеруi мынадай түрлерге бөлiнедi:
1) құжаттық тексеру;
2) рейдтiк тексеру;
3) хронометраждық зерттеу.
Рейдтiк тексерудi салық қызметi органдары жекелеген салық төлеушiлерге қатысты олардың Қазақстан Республикасы заңдарының жекелеген талаптарын, атап айтқанда:
1) салық төлеушiлердiң салық органдарында тiркеу есебiне қойылуы;
2) фискальдық жады бар бақылау-касса машиналарын қолданудың дұрыстығы;
3) лицензияның, біржолғы талонның және өзге де рұқсат ету құжаттарының болуы;
4) салық қызметі органдарының құзыретінде болатын акцизделетін тауарлардың жекелеген түрлерін және қызмет түрлерін лицензиялау ережелерін және өндіру, сақтау мен өткізу шарттарын орындау мәселелері бойынша жүргізіледі.
6. Хронометраждық зерттеудi салық органдары салық төлеушiнiң нақты кiрiсiн және кiрiс алуға байланысты нақты шығындарды анықтау мақсатымен жүргiзедi. Хронометраждық зерттеу уәкiлеттi мемлекеттiк орган бекiткен тәртіппен жүргiзiледi.
7. Салық тексеруiн жүргiзу, Қазақстан Республикасының заң актiлерiнде белгiленген жағдайларды қоспағанда, салық төлеушiнің қызметiн тоқтатпауға тиiс.

Берiлетiн нұсқамаларда көрсетiлетiн салық тексерулерiн жүргiзудің мерзiмi, нұсқама тапсырылған кезден бастап отыз жұмыс күнiнен аспауға тиiс.
Құрылымдық бөлiмшесi бар заңды тұлғаға салық тексеруiн жүргiзген кезде салық тексеруiн жүргiзудің мерзімін салық органы алпыс жұмыс күнiне дейiн ұзартуы мүмкiн.
Хронометраждық зерттеулер жүргiзудiң мерзiмi уәкiлеттi мемлекеттiк орган бекiткен хронометраждық зерттеулер жүргiзу тәртiбiне сәйкес белгiленедi.
Салық тексеруiн жүргiзу үшiн мынадай деректемелердi:
1) нұсқаманың салық органында тiркелген күнi мен нөмiрiн;
2) нұсқама шығарған салық органының атауын;
3) салық төлеушiнің толық атауын;
4) салық төлеушiнiң тiркеу нөмiрiн;
5) тексеру түрiн;
6) тексеру жүргiзiлетiн мерзiмiн;
7) құжаттық тексерулер кезiндегi тексерiлетiн салық кезеңi.
Рейдтiк тексеру тағайындалған кездегi нұсқамада аумақтың тексерiлетiн учаскесi, тексеру барысында анықталуға жататын мәселелер.
Нұсқамаға салық органының бiрiншi басшысы немесе оны ауыстыратын адам қол қоюға, ол салық органының елтаңбалы мөрiмен расталуға және уәкiлеттi мемлекеттiк орган белгiлеген тәртiпке сәйкес арнаулы журналда тiркелуге тиiс.
Салық төлеушiге (салық агентiне) нұсқама берiлген кез салық тексеруiн жүргiзудiң басталуы болып есептеледi.
Салық органының салық тексеруiн жүргiзушi лауазымды адамдары салық төлеушiге (салық агентiне) қызмет куәлiгiн көрсетуге мiндеттi.
Салық органының салық тексеруiн жүргiзушi лауазымды адамы, рейдтiк тексеруді қоспағанда, салық төлеушiге нұсқаманың түпнұсқасын табыс етедi. Нұсқаманың көшiрмесiне салық төлеушi (салық агентi) нұсқамамен танысқаны және оны алғаны туралы белгi қояды.